Pages

Tuesday, August 31, 2010

-Berbuka puasa-

Assalamualaikum...
 Jam menunjukkan pada pukul 7.00 malam.Sebentar lagi umat islam akan berbuka puasa pada pukul 7.30 malam dan sembahyang terawih.Pada hari ini aku makan nasi lemak berlaukkan sotong masak pedas, ikan bilis goreng,telur mata kerbau, dan karipap semuanya sedap mak aku yang masak tapi aku ada juga menolongnya.
 Hidangan semua sudah tersedia diatas meja dan ditutup dengan tudung sajji warna merah.Aku tak sabar untuk menikmati juadah yang mak aku masak hari nie.Mak aku memang terror masak pun (delicious)..masakan mak.Tapi terasa sunyi sedikit sebab tiada abah...waaaaaaaaaaaaaa nak menangis aku bila terkenangkan abah, abah pandai masak dan rajin memasak..aku tidak lupa masakannya.Aku masih ingat lagi abah masak lepat pisang bersama-sama dengannya dan sayur masak kailan sedap.Sedap wooooooooo.
  Hari ini adik aku Ahmad Kamil makan berbuka puasa bersama-sama yang terakhir kerana dia akan pergi ke Johor esok sebab dia menjalankan tugas disana.Semoga perjalanan pergi dengan selamat.Amin

  

No comments:

Post a Comment