Pages

Friday, February 11, 2011

tip motivasi: jangan rasakan ilmu di dada dah cukup. terus mencari ilmu. kerana apa sahaja ilmu yang kita ada, hanyalah sedikit sahaja. tak kira bidang apa yang kita ceburi, menambahkan ilmu dalam bidang tersebut akan menambahkan kejayaan kita

Tip motivasi: cari "pesaing" yg JAUH lebih hebat untuk bersaing. tak kira, dlm perniagaan & kerier. kalau jual burger, letak McD sebagai pengukur utk menyaingi. Kalau jual tudung kecil2an, letak Tudung Ariani sbg pesaing. Kalau seorang jurugambar, letak nama2 jurugmbar hebat sbg "pesaing". Bila letak diri dgn pengukur yg lebih hebat, kita akan lebih kreatif dlm perhebatkan diri kita!

Tip Motivasi: 3 perkara akan terjadi bila orang mengutuk anda: 1: orang tersebut akan mendedahkan sifat NEGATIFnya kepada orang lain 2: 10 orang lain akan mengutuknya 3: anda mendapat pahala FREE dan dia mendapat dosa so, just stay cool! peace ;)

Dalam hidup, untuk mencapai sesuatu yang lebih tinggi, kita tak boleh puaskan hati semua pihak. pastinya ada pihak yang tak suka kita, benci kita, nak lihat kita jatuh, kutuk, keji kita, sindir, dan sewaktu dengannya. Apa yang kita boleh lakukan adalah, ucapkan "Alhamdulillah" dengan segala rezeki dan kekuatan pemberianNya dan smile always!

ip motivasi: adakalanya kita perlu putus asa. Bila? Bila kita gagal dan tidak belajar apa pun untuk memperbaiki. Gagal dan tidak melakukan perubahan. Gagal dan tetap lakukan benda yang sama berulang kali selepas kegagalan itu. Maka, lebih baik berhenti je. Kalau gagal, tetapi anda belajar sesuatu utk memperbaiki, maka, jangan putus asa ;)

tip motivasi: have fun! senyum selalu! tak perlu lah serious sangat dalam hidup. bila kita gembira & berseronok melakukan apa yang kita suka, insyaallah rezeki akan berganda datang kepada kita ;)

tip motivasi: ada kalanya, terdapat kata2 negatif orang lain diberikan pada kita. apa anda perlu buat? buat tak tau sahaja... TAKDE MAKNANYA. apa yang penting, jangan sampai kata2 negatif itu memasuki diri kita sendiri sehingga kita percayakannya dan mula ragu2 kebolehan sendiri!

Tip Motivasi: Malas tu ok! tapi, malas lah pada perkara yang membuang masa. Malas pada membuat perkara yang tidak berfaedah. malas juga pada melakukan sesuatu yang tidak memberi pulangan ;) Jangan malas buat kerja sudah!

tip kewangan: bilionair juga berjimat. Warren Buffet, tinggal di rumah "biasa" yang dibelinya 30 tahun dulu, pemilik IKEA memandu kereta volvo berusia 15 tahun. Pemilik pasaraya gergasi US, Wal-Mart juga membawa kereta ford berusia 15 tahun. Kita yang belum bilionair atau jutawan, lagi lah perlu berjimat!

No comments:

Post a Comment